Hoppa till innehåll

IK Huge presenterar ny tränarstab för A-laget

IK Huge Hockey tar nästa steg i utvecklingen och kan nu presentera tränarstaben för A-laget inför kommande säsong.

Det blir en stark trio som kliver in i båset:

– Thomas Mörck

– Axel Schelin

– Sebastian Swing


Med en kombination av erfarenhet, energi och ett tydligt ledarskap är målsättningen att bygga ett lag med hög intensitet, stark lagkänsla och en tydlig kravbild – både på och utanför isen.

Trion kommer tillsammans att ansvara för att utveckla A-laget vidare och skapa en miljö där spelare kan ta nästa steg i sin hockey.

– Vi vill sätta en identitet i hur vi spelar och uppträder. Det ska vara tydligt vad IK Huge står för, både för oss själva och våra motståndare, säger tränarstaben.

Förberedelserna inför säsongen är redan igång och laget kommer successivt att trappa upp verksamheten under våren.

IK Huge ser med stor tillförsikt fram emot den kommande säsongen.